Att bli rik på ingenting

The admin har redan skrivit en blogg i samma tema, men jag är lika förbryllad.

När man loggar in på blogg.se, eller skriver blogg.se i browsern så får man en lista presenterad för sig.

Jag har aldrig klickat på någon av dem men jag gjorde det idag. Listan över mest lästa bloggar får man förmoda att det rör sig om. Kenza leder, hon har tydligen blivit framröstad av veckorevyns läsare som bästa bloggare 2008. Iallafall enligt egen utsago.

Fantastiskt!! Tjejen kan helt klart inte skriva, troligen suger hon som fotograf också (då hon poserar på 97% av bilderna). Det finns nämligen 1 blogg på 4 som innehåller mer text än det här stycket. BARA en massa kort, och folk i massor har lämnat kommentarer. 162 st såg jag på någon blogg.

I en av bloggarna som faktiskt innehöll lite text så beklagade sig denna "halvmarokanska modell" för att det var så svårt att komma tillbaka till Sverige efter 7 dagar på Kreta. Hunden och kylan är vad kommentarerna handlar om.

"här är det minus 25"
"stackars armani (byrackan)"
 "Jag fryser också"

Jag menar kom igen.
 

Sista bloggen: En bild på ett par skor, suddigt. Ska tydligen avbilda hennes tatuering föreställande ett hjärta, inte ifyllt och inte stort. Texten till bilden är: "Bilden är lite suddig men det får duga. Här har ni den iallafall! Liten och enkel. I love it." 161 kommentarer som låter något i stil med:

"söt"
"skitfin"
 "verkligen fin"
 "oj vad fin"

En snabb blick på stina-lees blogg så ser man att hon faktiskt skriver, även om jag är helt ointresserad av det. Mode, en modeblogg som promotas på rätt vis måste vara en guldgruva.
Jag tror att jag ska skapa en Fashion-jope.com och bara skriva om en massa kläder. Det kan fan inte misslyckas. alltså det är skrämmande att veta att den där tjejen, kenza faktiskt tjänar en del pengar på vad hon skriver.

Mer skrämmande är att 161 personer kommenterar bloggar i stil med kenzas och Blondinbellas.

Jag läser hellre, med behållning, andra bloggar som finns i mina kommentarer med några undantag. Vad har hänt egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0