kontroversiellt

Jag har just läst en blogg, den var klart intressant. Den handlade om poker och religion kort och gott. Men också om människor om mycket tvivelaktiga uttalanden.
Jag måste börja med att ursäkta mig, jag vill att folk som eventuellt läser det här ska läsa klart och inte stämpla mig efter första raden.
Vad jag fastnade vid i bloggen var just den där felsägningen (eller vad det nu var).
En kille som heter Danielsson och spelar poker, han har nyttjat ett nickname som är nebuchad. Enligt hans egen utsago var nebuchad "... the first to deal with the jew problem"

Detta är naturligtvis ganska hårt, något man hajjar till över. Men ju mer jag tänkte på det så insåg jag att jag tycker hör och häpna att de är ett problem. Jag vill understryka att jag inte vill utrota och jag går inte i en massa tåg och demonstrerar och skriker hemska slagord, och jag tycker att andra värdlskriget var oerhört hemskt, det man har sett, hört och läst.
Judar har varit förtryckta i flera tusen år, de har inte haft någon hemvist, det har varit synd om dem. Men visst har de väl bott någonstans, jag har ingen procent på hur många de är i det förlovade landet, men de är jääävligt många.

Jo trots detta så tycker jag som sagt att de är ett problem. Nu har de haft ett land som heter Israel i 60 år. Jag är medveten om att de under dessa 60 år har fått kämpa, deras grannar har inte tagit emot dem med öppna armar.
Men att de FORTFARANDE efter 60 år använder förintelsen som ett ord för att de själva ska få bete sig så illa som de bara kan.
Att israels president, på rent djävulskap, kan man väl anta, går upp på muslimernas (eller om det var de kristnas) mest heliga kulle och utropar den till sitt folks.

Att de bygger murar för att hålla terrorister (och ja självklart vanliga människor ute). Alla människor som inte får gå till sitt arbete.
Och dessutom så var landplätten bebodd av några andra 1948 och 2000 år tillbaka i tiden.
Hur skulle Norrmännen ta det om vi klampade in till dem och sa Norge var vårt fram till 1918, vi ska ha tillbaka det?

Det sker så mycket strider där nere så man kan inte hålla isär allting, men jag såg för bara något eller några år sen hur det fullkomligt regnade raketer över palestinierna, och det var inga andra än israelerna som visade musklerna.

Och vad jag tycker mest illa om. Det är att folk inte får tycka illa om dem, för israelerna är det SYND OM!

Nej jag tycker inte synd om israeler idag, jag hade varit i ledningen för motståndsrörelsen 1933-1945, men idag tycker jag verkligen inte synd om dem.

Generalisering, ja det får jag hålla med om. Det är som att skriva att stockholmare är trevliga, många är det, men nog finns det en och annan knäppgök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0