www.höjpriset.nu

det höga bensinpriset, eller höga och höga, det kostar ju.

En del vill dock att det ska bli ännu dyrare och det är av den märkligaste anledningen man kan tänka sig.

- Självklart tycker vi att det är dåligt, för vi vet att det på sikt kommer att bli dyrare och då är det lika bra att man anpassar sig för det, säger Karin Svensson Smith (mp), riksdagsledamot och ledamot i trafikutskottet.

Svensson Smith vill nu se en höjning av skatten för att åtgärda det låga priset.

- I första hand för klimatets skull, men också för att om vi ska kunna klara oss ur den här krisen med ökad arbetslöshet så behöver vi statliga medel att spendera på järnvägar och spårvägar och sånt, säger hon.



Då vill jag föra en diskussion med vad jag just har citerat.

Jajjemänn, i vanlig ordning med fullständigt ironisk ton, självklart måste vi höja priset eftersom vi vet att det iallafall kommer bli dyrare.
Vi vet också att inflationen är ett måste, vi vet att inflationen år 2057 har gjort så att mjölken borde kosta 25 kronor litern, alltså kan vi redan nu höja priset på den.

Sen vet vi ju alla att i finansiella kriser så är det infrastruktur man satsar pengar på, för att komma ur just tunga ekonomiska kriser. Och spårvagnar det borde verkligen finnas i alla städer.


Jobba vidare med tankarna det verkar ju gå bra.


 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag tackar, bockar och bugar för ditt påpekande ang SARGEN!

Jag ska ju för fan ha full koll på såntdär...

Nu har jag ändrat!



Men du...hur vore det med ett nytt inlägg???

Häppåre :)

2008-12-09 @ 11:40:30
URL: http://lifeoftessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0