Musikexpert var jag

På båtar ska man ju alltid hålla på med mer eller mindre oviktiga tävlingar.

Musik-quiz var det som gällde för mig. Andra gillar att sjunga och eftersom jag nu har en blandning av alt och tenor i mig så fungerar inte karaoke så bra för just mig.

Jag hoppas att det kommer ett sjungaspel i form av singin bee snart, det kommer jag krossa.

Nå väl musik-quiz a´la melodifestivalen. Att helt enkelt sätta rätt låt på alla låtar utom en, när det rör sig om låtar från väldigt långt tillbaka får tyckas vara en bedrift, jag är ju faktiskt bara 33 år.

ska vi plocka körsbär i min trädgård var ju bidraget 1975, då såg jag ingen melodifestival.

Miss Decibel 1978, likadant där.

Sen några 80-talare och några 90-talare

Låten som jag missade på var "håll om mig", jag skrev vill ha dig. Jag är ju helt kass!

Tack vare att jag missade den låten tvingades jag upp i en utslagsfinal. Denna var i samma anda. Intro och precis innan refrängen bröts den.

Första låten kände jag ju igen så fruktansvärt väl, eld och vatten. Jag hittade den inte bara. Bra jobbat min antagonist, den tog du.

Låt nummer två, världen utanför. Jag börjar ju panika här och stirrar ner i golvet och försöker hitta något att gissa på, eftersom jag aldrig har hört den. Min motspelare gissade på ungefär 14 låtar innan den bröts. Mina vänner satt och gestikulerade och visade vilken låt det var, om jag bara hade tittat på dem så kanske.

Fortfarande 1-0

Sen kom det en låt från ungefär 1945, Arne hette han tror jag, låten är helt okänd. Motspelaren sopade mattan med mig och plockade hem två biljetter till my fair lady. Vad jag nu skulle ha dem till, kanske kunde sålt dem iofs.

och allt detta för att jag visste vilken låt det var men skrev VILL HA DIG!½!!!¤¤%!"¤!"

Kommentarer
Postat av: Tessan The fair lady

Vaddå? Ska vi inte gå ällä?

Typiskt dig att inte kolla med mig innan.

Vi är väl gifta!!!

2008-12-30 @ 17:59:20
Postat av: Henry Higgins

men lilla gullan, det är klart att vi ska gå om du vill gå, då ska vi gå.



Men då får du skynda dig hem, den slutar säkert vilken dag som helst.



Dessutom behöver jag någon som kan diska lite och sköta packningen inför min flytt.

2008-12-30 @ 18:17:26
Postat av: theadmin

Det är intressant att du faktiskt klarade av en massa frågor om musik, främst eftersom DU SUGER så hårt. Bra där dock, du växte lite i mina ögon. Så nu är du ungefär 135 cm. I mina ögon alltså.. :)



Puss puss love u.. // Gulligullponken

2008-12-30 @ 19:01:31
URL: http://rheadmin.blogg.se/
Postat av: jope

JÄÄÄVLAR vad klantig du är. Om jag bara visste hur man tog bort kommentarer så skulle jag ju naturligtvis inte tveka att göra det.



Men nu är jag ju bara BÄST på allt som har med musik att göra, utom att framföra.

Vi som inte är så belevade med andra egenskaper vet helt enkelt inte hur man gör så det får stå kvar.

2008-12-30 @ 19:14:06
URL: http://smutskastad.inför.tessan.nyss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0