kanske har han rätt

Igår sa en kompis till mig att jag var alkoholist.

Kanske har han rätt, jag tvivlar dock.
Orsaken skulle vara att jag drack vin mitt i veckan, att jag festade förra helgen, helgen före det och den innan och så vidare.

Jag tvivlar dock fortfarande, jag sköter mitt jobb och jag har aldrig ett sug efter alkohol.

Det han däremot har rätt i är att min huvudvärk allt som oftast försvinner efter bara något glas.

Jag är nog gärna alkoholist om det är vad det innebär och min huvudvärk försvinner. Något jag inte eftersträvar är att bli en slav under giftet.

Föregående blogg behandlade mitt stressyndrom, självklart blir jag inte mindre stressad av alkohol, men jag blir inte speciellt mindre stressad av konstant huvudvärk och yrsel heller.

Pest eller kolera kanske.

Idag kan jag meddela att det är den mörkaste dagen på året, imorgon kommer det visst vara lika mörkt (skumt), kanske också  i övermorgon. Men efter det så vänder det och ljusare tider väntar. Det är inte direkt något jag föraktar.

Var rädda om er!

Kommentarer
Postat av: Vickie von van der af Plastgran

Att titta djupt i ett glas är den bäst medicinen- när det suger sveper man ett å annat, skrattar o ler, lever och mår bra- baksmällan suger men man slipper tänka en stund. Alkoholist? NÄ! Verklighetsflykt JA! Är det nå fel på det eller? Ibland vill man ju bara dra. Din IOGT_ntoare polare är bitter!! love u!

2008-12-22 @ 01:04:17
URL: http://worldofvickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0