förnedring, vår tids lyckorus

Ja jag tror inte att jag såg ett enda avsnitt av idol förra året, den största anledningen var att det programmet, DET programmet, jag såg första året, var inte alls i min smak.
Där sågar några självutnämnda gurus mindre begåvade människor utan talang. Ja en del är naturligtvis fullständiga katastrofer (och många är VÄLDIGT duktiga), men de har iallafall drömmar. De har ambitionen att bli något och de VILL.
Av en händelse så råkade jag tidigt denna söndagsmorgon blicka in på tv4.se och får där alla katastrofer och de riktiga talangerna serverade.

En del blir förbannade, om det nu är fejkat eller inte spelar ingen roll, andra häver ur sig förnedrande ord när de går ut ur studion. De förtjänar kanske sågningen eftersom de är så katastrofalt dåliga. Men de ville ju iallafall...

Carina och carolina gör en insats som är vacker, de peppar folk och är små glada söta gullrumpor. Men inte ens de kunde låta bli att förnedra deltagarna, eller deltagaren. En pojke, inte ung grabb, en pojke. Kanske 16 år med självförtroende lägre än ett fönster utan glas.

De filmar den här killen och låter honom vara huvudpersonen i "stjärna för en dag". Han får åka runt i limosin och ha en massa påhittade fans springandes med en massa fånigt skrik. Vad var det som var syftet med den delen? Han vågade ju inte göra något, de letade upp den som var mest trolig att göra bort sig. BRA jobbat.

Och ni andra semi-idioter som tycker att det är kul, åk dit och bli förnedrade själva, bli utskrattade i 2 år på ert jobb, eller för all del gå tillbaka till skolan bara för att möta mobben stå där.

Jag utmanar alla att sluta titta på tv4!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅÅÅÅÅH va pretto! Så jävla PK.. Hehe.. Det är väl för fan klockrent att åtminstone NÅGON har balls nog att berätta för alla utan självinsikt (miniålder 16 år) det deras jävla föräldrar skulle berättat, dvs att ALLA kan inte bli artister, och nej DU ÄR INTE duktig..
Ok, jag menar bara 50% av ovan, men jag kan nog stå för det på nåt plan.. :)

2007-09-10 @ 20:21:20
Postat av: jope

ja, det kanske är "pretto". Men jag står givetvis för min åsikt. balls nog? Det är en affärsidé. Affärs- idén går ut på att visa upp svaga människor, som har drömmar och förnedra dem.
Men gå du till en addition och sjung så mycket du orkar så svenska folket kan skratta lite åt dig, det tycker jag verkligen. Sen är det dags för skolan igen, för jobbar gör du INTE!

2007-09-12 @ 21:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0