ett initiativ värt att berömma

En gammal bekant/kompis ringde i torsdags och berättade att han skulle dra ihop ett gäng människor för att spela poker, med förhoppningen att det ska bli kontinuitet veckovis, eller iallafall 2 gånger i månaden. Spelet som sådant var riktigt dåligt, det blir det när det inte finns något att tävla om. 20 kronor i insats kan jag åka ut första handen på. MEN det är ändå viktigt att vinna det kan bli ganska trist att sitta och titta på i en timme.

Så hur det än var så blev jag inbjuden, och jag har inte haft så kul vid ett pokerbord sen sista delfinalen i hasselfors då det slaskades å det gruvligaste.
okerspelandet varade i 2 turneringar sedan var intresset svalt och det började spelas musik. # jammande gittarister och en harmonika lirare, det var häftigt att se och höra.

Maten var underbar, Henke är utbildad kock. Och det märktes. Den där lasagnen var gudomlig. DIVNE I TELL YOU! Nästa vecka (eller om det var om 2 veckor) så samlas vi hos tommy och gör om en fantastisk kväll.

Det som känns lite vemodigt är att jag bör ställa upp och vara värd 1 gång av 6, jag har dåliga kunskaper i matlagning och min känsla för hus och hem är, om man får uttrycka sig moderat, väldigt blygsam.

Studierna och festandet tar liksom all tid. Och sen pokern såklart. Om jag slutade spela det där skitspelet online så kanske jag kunde ordna upp något trevligt och fint här så småningom.

Dagen och kvällen kommer att bjuda på lite öl och annat skoj, jag återkommer med detaljerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0