Bomber och granater i, Örebro

Bomben
Ja ibland så händer det lite grejor i världen, det sprängs bilbomber i Irak, och i Usa så flyger flygplan in i skyskrapor. Det är naturligt vis mycket hemskt och tragiskt att det sker en massa onödigt dödande av helt oskyldiga människor.

Därför så har Örebropolisen och dessöverordnade beslutat att om man hittar något som kan innehålla en bomb, då ska halva stan spärras av, bilar ska inte få åka på den stora genomfartsleden, och mänjniskor ska , får man förmoda evakueras från sina hem.
Det ligger ju faktiskt en väska utanför ett hotell, resecentrum ligger 200 meter bort, båtbussarna avgår 150 meter därifrån. Men det är klart det KAN ju faktiskt vara en bomb, det kan vara en bomb i vilken papperskorg som helst, vilken människa som helst kan vara en potentiell självmordsbombare.

SÅ om man hittar en väska utanför ett hotell så bör bombgruppen från Stockholm tillkallas, och halva stan ska stängas av. Jag kan inte låta bli att småle när jag tänker på hur evakueringen måste ha gått till. något i still med: "god middag, det var från polisen. Det har uppmärksammats att det står en väska utanför hotellet, var vänlig utrymm fastigheten" skulle någon ha ringt på och sagt något liknande till mig så hade jag nog börjat skratta.

Och sen den ständiga frågan när sånt här sker. Vad kostar det attt spärra av halva stan i 6 timmar. Är det inte Polismyndigheterna som ständigt gnäller över för lite resurser?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0