Nytentad och fin!

Idag avslutades kursen. Windows är ett kapitel som absolut förtjänar både en och två timmars studier. Det räcker inte att lalla.
Nu är det nästan vad jag har gjort. Jag har lallat och spelat wargames och poker. När man inser att man aldrig hinner lära sig 1200 sidor. Då ger man upp och accepterar att man får ta en omtenta.
Det är vad man gör om man inte har lyssnat på ett ord som har sagts på föreläsningar, om man har skitit fullständigt i att lära sig något.
Nu har jag inte skitit i att lära mig något och jag har försökt, så jag går och tentar av detta mastiga kapitel. Och se på fan det gick ju rätt bra (säger jag nu 1 timme efter inlämning). Men det känns bra.
Nu ska jag bara fundera på hur jag ska lägga upp min framtid, vad blir mitt första delmål?

Ja alltså utbildningen är ju inte avslutad, det är många månader kvar, typ 6 varav 4 kommer vara praktik. Men nu är det slutklämmen, 2 delkurser kvar.

Jag har bävat för Linux ett bra tag, mest för att det har kännts som att det förstör mina övriga kunskaper. Igår så fick jag en känsla av att det är nog precis det som jag vill kunna. Problemet har helt klart varit att det har varit för svårt för mig att förstå grunden. Jag är inte ens säker på att vi har fått den än. Den kommer nog baske mig i fördjupningskursen. Det låter ju rätt snett men det är nog så.
På måndag ska jag öppna dessa 3 böcker för första gången, de kostade 900 riksdaler och de har inte öppnats. Men nu ska de djävlar i mig studeras hårt.

Jag träffade en klasskamrat som har avslutat sin utbildning. Han dök upp på en fest och han menade att han kanske kunde assitera med boende i Stockholm då hela hans släkt bor där. MM det finns många företag i Stockholm. Om jag lyckas få en praktikplats där och får boende ordnat under tiden så känns det som ett tämligen bra alternativ.
Om praktikplatsen är bra och jag är duktig, så kanske det kan bli frågan om anställning. Och jag har ju flera månader på mig att hitta nått eget litet andrahands eller tredjehandskontrakt.

Jag får klura lite på den delen. kraaam på mä!

Kommentarer
Postat av: Danne

Snyggt, well done!

2007-10-08 @ 11:03:32
Postat av: SvanteLinux

Thank you Danne my most valued friend!

2007-10-09 @ 16:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0