nått nytt?

rubriken är tagen från galenskaparnas serie "en himla många bra program" 1990 - nånting.

En man vandrar ner i trapphuset i ett lägenhetshus. Mannen stöter på en granne som är på väg upp till sig som  utbrister, -hålla yngve, nått nytt?
Yngve svarar -massor bertil, massor.
Yngve sätter sig på en sån där ihopfällbar stol, som man hade med sig på semestrar på 70-talet. Han tar fram sina små lappar och läser nyhet efter nyhet. Nyheterna består av skvaller om grannar, grannars husdjur och stölder. Rent skvaller alltså.

Jag har inget skvaller att dela med mig av, men jag känner en enorm lust att få höra skvaller. Jag vill veta vad som händer!
Det är väl som vanligt vårat härliga klimat som har gjort mig lite trött och seg och rastlös. Och rastlösheten har skapat denna skvallertörst.

Det känns verkligen som att jag är helt ensam i världen just nu.

Förövrigt är jag jävligt pank också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0