comhem gick på en mina

combort tyckte att det var en bra idé att kräma ur lite extra stålar från mig. Jag bytte från ett rätt okej nät, inte på någotvis bäst, men helt okej 8 mbit. Det kändes lite dyrt när jag blev student, så jag gick ner till 2 för att tjäna nån hundring. Nu ville komin att jag skulle betala lite mer och dessutom sumpa bort mitt bindningslösa abonnemang. Om jag binder mig i 12 månader så kan jag surfa med 8mbit igen. Lite billigare.

VARFÖR skulle jag binda mig för ett abonnemang i 12 månader? någonsin. Rätt vad det är så flyr jag det här boet och kommer kanske hamna där 3 fula äckliga hål i väggen inte finns.

Att de sen säger emot mig när jag har räkningen framför mig är fascinerande. Att de överhuvudtaget säger nej till en 4 år gammal kund, är ännu mer fascinerande. Att de har mage att ta ut påminnelseavgifter på 50 spänn och i samma andetag få dns problem är ändå det vackraste. Jag har aldrig fått nån kompensation för deras 6-10 timmars downtime, men missar jag en räkning då jävlar ska jag straffas. Haha aja de är ju en falang av telia så det är klart det vore ju ganska konstigt om de betedde sig annorlunda.

De räknade nog inte med att tappa kunder på sitt fula massutskick. Men den här tappade de, nu blir det 24 mbit från bredbandsbolaget, precis lagom tills hårdisken kommer... hmmm fy på mig.

Mina erfarenheter av bredbandsbolaget är 3 år av i princip oklanderlig service. en sommar hade de lite problem med en dns, nätet gick ner med 2-3 timmar varje natt under en veckas tid. det är allt. Om jag hade fått flytta med mig det abonnemanget så hade jag. men nu har jag tyvärr inte fiber indraget här.

tjurig? nej men jag har aktivt hatat comhem sen jag valde att byta ner mig till snigelfart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0