jag....-en hypokondriker?

En gång i tiden var undertecknad vältränad och uthållig. Det var ca 10-15 år sen, jag var snabb, och stark. Aldrig blev jag sjuk, om jag absolut inte ville vara hemma från skolan en dag eller något liknande. På anställningsintervjuer förr och nyss har jag alla gånger fått frågan om jag känner mig frisk och mår bra eller liknande.
Det har kännts skönt att kunna vara rak och ärlig på åtminstone en sak.- Ja! jag har inte varit sjuk på säkert 10 år och då var jag förkyld.

Nu har jag under ett års tid råkat ut för en massa konstiga åkommor, magsjuka hit och dit och förkylningqar av det lite grövre slaget, men har ändå inte gnällt. Mått pyton har jag gjort men jag har tagit det lugnt och väntat på att det ska lugna sig så man kan återgå till det normala.

Denna förkylning, som jag har nu, bet sig fast på en gång. Det började alltså tisdag lunch förra veckan med liiite ont i halsen, väl hemma mer ont i halsen, kvällen och natten var en enda lång febertopp med frossa och allt vad det innebär och hals ont. Dag 2 halsont ger sig och går direkt över till snuva. 4 toarullar snöt jag upp på ett dygn. Ja det är inte så farligt jag vet, men 3:e dagen har symptomen tagit form av hosta, en hosta som aldrig ger sig, konstant hosta i 2 dygn med få uppehåll. går tillbaka till snuva och lite halsont och lite feber. Hostan ger senare smärtförnimmelser ner i vänstra handen, -KUL ta det jävligt lugnt nu din förbannade tjockis tänker jag.

så har det hållit på nu, och jag har tenta på fredag, Måndag och Tisdag är avsatta till repetitiotn för att jag uttryckligen krävde det. Jag behövde Måndag och tisdag för att öva öva öva.

så väl i skolan gör jag 2 övningar ihop med kompisen, sen var det dags för lite frukost, en ostfralla och en kall god cola på det.
En klasskompis som kom lite sent tittar på mig och säger - duuu ...ser lite förkyld ut. Ja en aning svarar jag med värsta Tedrösten. Varpå klassen skrattar till lite och jag med. Efter första zippen känner jag en obehagskänsla som jag aldrig i hela mitt liv har upplevt, jag får yrsel och känner hur hjärtat börjar rusa.
Jag måste ta mig ut, bara ut, lägga mig få syre till hjärnan låta hjärtat vila, jag MÅSTE UT. Så jag småspringer och halvlägger mig i en väntfåtölj och det värsta ger sig.
Jag ber utbildningsledaren att skjutsa ner mig till USÖ för att jag är orolig, jäävligt orolig, snubben går i spinn och vet inte riktigt vad han pysslar med. Men slutligen hamnar jag på akuten iallafall, 3 minuter tog det sen hade de mätt ekg och blodtryck samt tagit tempen.

Eftersom inget hände direkt i anslutning till mitt ekg eller blodtryck så blåste jag faran över och ville hem. Då 2 timmar senare kommer en ny läkare in och vill lyssna på mina lungor, klart han fick det.
Inga fel där heller även fast de misstänkte lunginflammation.

nåväl jag är överlycklig över att bara vara förkyld, det var som att dra ut AA med 10 3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0