åldersgränser är lösningen på allt

åldersgränser



Nu fick jag vatten på min kvarn angående svenskar (och andra människors) förmåga att tänka. Det är inte statistiskt säkerställt, men det är ändå en fingervisning.

När man är ung, halvvuxen, medelålders, så verkar det som att förnuftet har gått och lagt sig och nannat en stund.

Vad bilden visar är att en person som är olämplig som förare har varit vårdslös i trafiken, han har kört 100km/h i fel riktning.
Detta är ju i praktiken mordförsök, det håller jag med om, mannen i fråga var 88 år, så antagligen gjorde han det nog inte med vilje, men det är ändå tillvitelse av mord som är på tapeten. Och det är inte hans fru eller barn jag pratar om i det här fallet. Körkortsmyndigheten måste givetvis utföra kontroller av äldre människor, är de lämpliga att köra (eller varför inte av alla) men i synnerhet äldre.

Detta är inget alternativ för den icke tänkande svensken, han vill förbjuda framförande av fordon efter en viss ålder PUNKT. Det är det de gröna och röda staplarna visar, 74,2% vill ha åldersgräns, 20,5% vill inte och 5,3% vet inte.

Så när man nu har uppnåt en viss ålder, ska vi säga 67 då är man ju garanterad en pensionär iallafall. Då kan man lika gärna gå och lägga sig och dö, vill man inte dö, då får man vackert sitta stilla i sin lägenhet några utflykter blir det iallafall inte tal om!

Eller vilken ålder är det som är gränsen, exakt vilken ålder är det? 87? (eftersom denne man var 88 och tydligen hade passerat.
då väntar vi på att det kommer ske en olycka med en 86 -åring, så kan vi sänka ytterliggare.
Jag kan föreslå en annan sak, vi börjar från båda ändarna, samma vilkor för 100 åringarna som för 18 åringarna.

snart får bara 54 och 55-åringarna köra, Det vore en aning mer rättvist, sen försvinner de också och ingen får göra några utflykter...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Håller med dig om det mesta men framförallt att förnuftet hos svenskar har gått och lagt sig. Folk har ju åtminstone tappat allt vad logiska tankar och åsikter heter.

2008-03-10 @ 13:40:50
URL: http://jodan.se
Postat av: jope

ja du jodan, istället för att läsa massa gammal dynga som jag har plitat ner under min downperiod, så tycker jag att du ska läsa om helgen istället :)

2008-03-10 @ 21:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0