Morgonblogg

Jag vaknade idag, lite småglad, onsdagen bjöd på fest och torsdagen bjöd på grill. Grillningen blev sådär kan jag väl säga.
Jag hade köpt en fin stor flintastek. Och när det var dags att börja värma då...då. Klipper upp den vacuumförpackade påsen. Och stanken bokstavligen knockar mig, Köttet var härsket så att det rent av luktade as. Värden och värdinnan undsätter och hittar 3 nystyckade biffskivor i nån frys. YES det blev kött iallafall. Jag övergrillade ju naturligtvis de där skivorna och fick sitta och tugga och tugga och tugga. Det blev lite som  gummi. Men smaken var okej dock, perfekt snabbmarinad och allt var perfekt.

Nåväl min lycka varade i ungefär 30 minuter, solen hade ju hittat igenom persiennerna och väckt mig, men efter 30 minuter så hör jag det där högst bekanta ljudet av regn mot balkongtaket, så var den dagen förstörd.

Jag hade en trevlig diskussion på msn med en underbar människa samtidigt som jag spelade 2 sits på stars. Ingenting blev sagt mer än att vi kom överens om att vi tycker att dilba är ganska korkad. Jag kan ju naturligtvis inte låta bli att bli lite avundsjuk på hennes jobbarkompis som ska få äran att dejta henne ikväll. Men jag önskar ju naturligtvis de båda väldigt mycket lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0