dagens politiska groda

Ja jag är inte ett dugg blyg, jag skriver en rackare till. Jag fascineras ganska mycket och ofta över andras dumhet. nu vill jag vill bara få ur mig det här eftersom jag har stört mig hårt på det under dagen.

I dagstidningar blaskor och på radion kunde man snappa upp att hotell och restaurangfacket överväger att höja fackavgiften. Bra tänkt! det är klart att om andra lämnar fackföreningsrörelsen av en eller annan orsak, om det nu är protest eller en för betungande avgift det vet ingen. Själv är jag med TROTS att jag inte är berättigad till a-kassa och jag är student. Jag betalar alltså 339:- i månaden för att slippa jobba upp ett nytt 1 årigt medlemskap den dagen jag får ett jobb och blir arbetslös, det hoppas jag ju naturligtvis att detta aldrig sker. Men jag gör det.

Fackföreningsrörelsen är alltså villig att riskera att tappa de medlemmarna som fortfarande är solidariska och troget betalar, genom att kompensera bortfallet från avhopparna med att höja avgiften för de som finns kvar. Jag älskar korkade människor, de får mig verkligen att känna mig smart. Jag är inte korkad jämt snarare tvärtom, men när sånt här händer då känner jag mig verkligen som ett geni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0