dagen efter igår

Fredag, regn, grill, öl och senare krog. Det är sammanfattningen. Fredagen börjar med att jag inser att jag har glömt min laddare till laptopen på admins kontor, GUD vad bra, hela helgen utan laptop man bara strålar av lycka. Detta löste sig ganska bra dock snickarjävlarna var ju där så jag gick helt enkelt in och hämta den och var nöjd med tillvaron.
Klockan blir ungefär senare eftermiddag eller liknande då inser jag att mobilladdarhellvetet också hade fått ny plats på samma kontor. Åka fort på cykel och hoppas på att snickaren är kvar, det var han inte. Bra nu har jag 5 minuters samtalstid under en hel helg, kul.

Okej grillningen var ju så där underbar som bara grillning kan vara. Köttet var underbart, bjarnesåsen, pommesen, chilifyllda oliverna och allt annat vi mumsade på, likaså.

Pilkastningen vann jag som vanligt, alltså jag ska sluta delta i den, vad är det för kul att spela om man vet att man alltid vinner?

I vanlig ordning så diskuterades tänkbara framgångsrika idéer, varför ska det vara så svårt att komma på något som ingen annan har kommit på? Men en vacker dag så kläcks den där fantastiska tanken...

Och krogen vann jag också, ÄNTLIGEN en fredag som inte var rutten.

Idag är det Lördag, den stolta hjälten från igår, har förvandlats till en slagen. Jag SKULLE ha tvättat klockan 10 idag, vid den tiden var jag nog i gränslandet, jag vaknar 15:45 och tror att jag var smart nog att boka tiden klockan 16 det var jag ju så klart inte.

Jag sov även över mammamiddag, som skulle ha varit klockan 13 eller 14, så idag blev det antagligen pasta eller pizza när jag orkar.

horosontalläge med tenacious D - pick of destiny, kan det vara något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0