politik, eller nått

Idag kunde man läsa på aftonblaskan:

Ett par vill inte jobba, vill hellre ha socialbidrag! eller nått liknande.
Tja så kan det säkert vara i några enstaka fall. Som många redan påtalat i tidningens forum, de är puckon, de är sjuka osv.

Ja anledningen till att de inte vill jobba är att de inte anser själva att de passar in i någon form av "jobbstruktur". Fine jag håller med, har man den inställningen så är man väl rätt korkad.

MEN men MEN de som verkligen förtjänar titeln pucko, det måste väl ändå vara de som anser att det är betungande att betala dessa människors, och alla andra i nöds, uppehälle.

Högerns propaganda slog verkligen igenom med kraft. Om man inte arbetar då är man LAT, det finns inga andra tänkbara alternativ. Men att det skulle vara betungande, att genom skatt, solidariskt betala uppehälle till de som behöver hjälp, där går gränsen för vad jag kallar sund inställning iallafall.

Vem har tutat i dessa människor att socialbidragstagare lever i någon form av lyx? Jag vill verkligen veta det, för jag har då aldrig kunnat unna mig speciellt mycket om ens något, och ibland har det inte ens räckt till mat vid de tillfällena som jag har behövt hjälpen.

A-kassan likaså, den är förvisso lite högre och det ger någon form av spelrum om man har lyckats komma upp till taket, det GÅR, men det blir inget över.

Jag tycker verkligen synd om den där snorkpellen som beklagade sig över dagens artikel.

"här betalar man 11000 i skatt och det går till DET HÄR" Undrar om han känner sig liten i världen. Jag menar när han är tvungen att berätta att han betalar mycket pengar i skatt och därmed har en hög lön. Ingen annan har reflekterat över det kanske, så han måste visa världen att han är duktig genom att skriva att han har hög lön i aftonbladets forum.

Lite synd om människorna är det nog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0